A blog tartalma

Ez a blog Sauron, a sötét nagyúr mindennapjait mutatja be. Itt követhetitek nyomon a szürke(?) hétköznapjait, és az ügyes-bajos dolgainak az intézkedését. Ha bármilyen kérdésed van írj: Sauronnak a saur@citromail.hu címre, vagy ha hosszabban szeretnél beszélgetni vele, akkor vedd föl msn-re: sauron1@windowslive.com

Olvasók véleményei stb

  • Thuringwethil: Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek! :) (2012.01.01. 00:37) Szégyellem magam!
  • Thuringwethil: Üdv mindenkinek! Örülök, hogy újra géphez jutottál Sauron, már kezdtelek hiányolni! Én szorgalmasa... (2011.09.10. 20:12) Tényleg bocs srácok!
  • Thuringwethil: Üdv mindenkinek! Nagyon boldog szülinapot, Sauron! Remélem még sokáig (örökké) fogsz uralkodni, és... (2011.02.02. 17:33) Sauron szülinapja!
  • Sauron: @Thuringwethil: Végre egy olvasó aki elismeri a hatalmam! Üdvözöllek itt a blogomon! Remélem jól f... (2010.12.25. 09:44) Boldog Karácsonyt!
  • G.Maldrad: Sziasztok! Nagyon jó ez a blog. Bátyám(Torin) ajánlotta. Márciustól elolvastam már. (2010.09.22. 17:21) Witch sztrájkja.

Sauron film kritikái - 21 kritika

2010.06.21. 16:19 | Sauron | Szólj hozzá!

Gondoltam leírom néhány filmről a saját véleményeimet, hogy legyen mit olvasni. Jó szórakozást!

- Shelock Holmes
A film a híres detektívet filmesíti meg, amint egy nehezen megoldható bűntény elé kerül. Nem akarom leírni az egész film történetét, hátha valaki meg akarja nézni, pláne nincs is kifogásom a története ellen, szerintem nagyon jól ki volt találva, ötletes, nem kiszámítható. A szereposztások viszont nem tetszettek, (már csak azért se, mert engem nem raktak bele!), Holmes és Watson szerepét más színésznek adtam volna. A legtöbb helyen, Watson-t alacsonyabb, dundibb fickónak ábrázolják, míg Holmes-t magasnak, szakállasnak és személy szerint ilyennek is tartottam volna meg őket. Ennek ellenére, Holmes nem hord szakállat, és Watson is magas, vékony. Amúgy Holmes karaktere nagyon tetszett, a zseniális nyomozó, akinek a szemét semmi sem kerüli el, de ő sem tökéletes, látni a filmben, hogy szinte szenved ha nincs munkája, és kitalál magának gondolkodni valót. Ezzel ellentétben Watson karakterét kicsit elhanyagoltnak éreztem, több időt is szánhattak volna rá. Ennek ellenére nagyon tetszett a film, bár személy szerint a 2 órát soknak tartottam, másfél óra érzésem szerint bőven elég lett volna. Mindezekkel együtt is úgy vélem remek film lett, 10ből 8at adnék neki, és sokkal szivesebben megnézném, akárhányszor, mint valamelyik akciófilmet, aminek már az elején tudom a végét.

- Kaptár 2
Ne keresgéljetek, az 1-ről nem írtam jellemzést, már pedig azért, mert én rosszat nem tudnék írni róla. Hacsak nem azt, hogy az egyik kedvenc számom a My Plague csak a stáblistánál szerepelt, pedig szerintem volt jó pár rész ahova be lehetett volna rakni. Mindegy, a második rész, akármilyen meglepő is az első rész folytatása (tudjátok mennyi időbe került mire rájöttem?), és aminek örülök, hogy nincs "izzadtság szaga" (akkor ez belőlem jön?), amúgy már az első végén várható volt, hogy lesz második rész. Tehát a zombik kijutottak a városba, meg kéne őket állítani. A film szerintem hiteles, az emberiség vesztét is így képzelem el (nah jó, igazából úgy, hogy ÉN leigázom őket). A Védernyő vállalat által bevetett génmutáció mellékterméket, a szuper harcos-gépágyúval felszerelt szörny (Lurtznak nagyon szimpatikus volt (mért nem lepődök meg)) nekem nem tetszett, ugyanis szerintem ahhoz nem kell különleges képesség, hogy valaki gépágyúval és rakéta vetővel lövöldözzön, szerintem sokkal jobb lett volna, ha a testi adottságait "turbózták" volna fel, nem csak az erejét, hanem a gyorsaságát, ügyességét is megsokszorosították volna, úgy nagyon látványos harcokat lehetett volna berakni közte és Alice között.
A kaptár kettőt 10-ből 9-re értékelném, aki szereti a lövöldözős-zombis filmeket, annak csak ajánlani tudom. 

- Zodiákus
Többet vártam volna ettől a filmtől. MIről is szól a film? Megtörtént eseményt dolgoz fel, a magát zodiákusnak nevezett gyilkos tevékenységét mutatja be, és azt, hogy a rendőrség miként próbálja elkapni. Tulajdonképpen ez a zodiákus az 1960-as '70-es években tevékenykedett. Haverom már korábban felkészített a filmre, állítása szerint ez a zodiákus úgy ölt, hogy semmilyen nyomot nem hagyott maga után. Érdekes módon mégis van róla fantom kép. Amiben különbözik, a többi gyilkostól, hogy ő küldött a rendőrségnek leveleket amikben a követelt, illetve a gyilkosságokat fölvállalja, és még titkosírással írt leveleket, amiket haverom szerint máig nem tudtak lefordítani, érdekes a filmben is és a wiki-n is (*nem drágám, nem a barátnőm! tudod a wikipédia! Most mit csapkodsz? De édesem! *) Pillanat srácok....
Szóval a wikiPÉDIÁN is ott vannak lefordítva a levelek. Mindegy. Még hangfelvételük is volt a zodiákustól, egyedüli különbség, hogy nem tudták elkapni, csak gyanusítottak voltak. Én nem vagyok ugyan nyomozó zseni, de szerintem több ezer ilyen büntény van amerikában, amiknek az elkövetőjét nem sikerült elfogni, nem? Szóval ha a filmet kimozdították volna a valóságból, és kicsit hozzátesznek ezt+azt, elvesznek ezt+azt, akkor sokkal jobb filmet lehetett volna kreálni ebből. Nem, nem a Brúsz Wirslis lövöldözik-túléli az atombombát meg mindent féle kiszámítható akció filmekre gondolok, hanem valami izgalmas nyomozós filmre. Pontozás, nos 10-ből adnék, ennek a filmnek 6 pontot. Egész jó film, ha az ember nem vár el tőle sokat, mielött megnézné.

- Shrek a vége fuss el véle
Aki a gyerekekkel akar egy aranyos, vicces filmet megnézni, annak ezt ajánlom. Vicces, megható, aranyos. A gyerekek 100%-ig élvezni fogják, és nem lerágott csont, teljesen új szemszögből közelítették meg a kedves ogre történetét. Kicsit zavaros lehet ha az ember nem látja az előző részeket, de annyira szerintem nem vészes, bár lehet, hogy csak azért mondom, mert isten vagyok, meg mert láttam a korábbi részeket. Mondjuk a "jó" memóriámnak köszönhetően alig emlékszem rájuk. Találkozhatunk a filmben a kedves Shrek-el, Fiónával, Kandurral és összes kedves szereplővel új megközelítésben. Speciel nekem a Kandúr volt a kedvencem, nagyon aranyos lett. És aminek mégjobban örülök, hogy mindenkinek ugyan az volt a magyar hangja. A halálom amikor a kedvenc szereplők más hangon szólalnak meg. A filmről nem tudnék rosszat mondani, 10-ből 10 pontot adnék rá, pár apró dolgot változtatnék, de azok csak saját kis elképzelések.

- Van Helsing
Előre érzem, hogy rengeteg ember haragját kivívom ezzel a kritikával, de erről is leírom a véleményem. Igaz, hogy átlagosnak közel se mondható vámpíros-vérfarkasos filmről van szó, ám véleményem szerint tele van közhelyekkel. Például ami nagyon nem tetszett, a vérfarkasok, és ahol így állítják be őket az nem tetszik. Mért kéne értelem nélküli vadállatá válnia, mert farkas formát vesz föl? Ha átalakul csak gyilkolni akar, gondolkodás nélkül.... hagyjuk már ezt. Én úgy képzelném el, hogy ha az ember farkas formát vesz föl, akkor csak testileg változik meg, lelkileg nem. Ugyan úgy tud taktikázni, gondolkodni, és nem értelmetlenül gyilkolni.
A kor találmányait ötletesnek találom, azt jól kitalálták, például a gőzmeghajtású íjpuska. Ettől a filmtől is többet vártam, és szerintem ha elgondolkoztak volna az alkotók, jobb filmet tudtak volna kihozni ebből. A 10 pontból 5 pontot adnék neki.
 

- Feltámadás
Pár éve, amikor vettünk egy dvd lejátszót, ahhoz kaptuk ajándékba jó néhány filmet, közöttük volt ez is. Nem nagyon akartam megnézni, de végül nagyon tetszett. Eredeti sztori ötlet, és szerintem abszoludt nem kiszámítható, és volt benne egy csomó olyan fordulat, amire nem lehetett számítani. Keresek negatívat, de nem találok benne, a szereposztással nincs semmi probléma, a gyilkosnak is jó színészt találtak. Megtekintését ugyan nem mindenkinek tudom ajánlani, mivel thriller-krimiről van szó, bár nincs az a 2 percenként vérfürdő. 10 pontból 10-et adnék, nem tudok rosszat mondani róla.
 

- Tekken
Bizony, van abból is film, éppen most néztem meg. Szeretem a verekedős filmeket, és mint a játék ez is olyan. A nem túl távoli jövőben játszódik, a történet szerintem hiteles lett, jól kitalálták. A szereposztás szerintem kifejezetten jól sikerült, és a magyar hangokkal se volt gondom. A verekedős jelenetek is jól sikerültek, bár itt is volt, áll az egyik leengedett kézzel, üti a másik jelenet, ami szerintem nem élethű, de ez se volt olyan vészes. A másik ilyesmi jelenet, ami szinte mindegyik verekedős film elkerülhetetlen kelléke, az az amikor a hős félholtan térdel-fekszik a padlón, látszik, hogy percei vannak hátra, és akkor hirtelen beugranak neki a mestere szavai, és mintha egy két hetes wellness pihenésből tért volna vissza, újult erővel támad-üt-rúg és legyőzi a gonosz ellenséget. Ismerős, nem? Az ilyenek se tetszenek annyira, bár nem vagyok harcművész (amúgy de, csak gondoltam szerénykedek), nem tudom vannak-e ilyenek tényleg a harc közben (már csak azért se, mert én sose kerülök vesztes helyzetbe, ha harcolok). Ami még feltűnt, hogy nem harcolt az összes harcos, jópárat kihagytak, gondolom nem akarták, hogy 4 órás legyen a film, de szerintem ez nem vonható fel hibának, így is nagyon jó volt a film, nem hiányoztak belőle még harci jelenetek.
Mindent összevetve nincs komoly problémám a filmmel, az a pár apróság van amit leírtam, ezekkel együtt 10-ből 9 pontot adnék neki.

- Vissza a pokolba.
A nevével ellentétben nem egy fantasy, vagy akció filmről van szó, hanem egy igazi gettós "afroamerikai"-s filmről. Szeretem az ilyen filmeket, csak keveset találok belőle. A sztorival csak annyi a bajom, hogy már az elején lelövik a poént, vagyis, hogy ki a föhös apjának a gyilkosa. Ez elvette az izgalmat, bár adott helyette mást, mégpedig megtudhattuk milyen ember is a gyilkos. De én nem lövöm le a poént. A szereplők közül a föhös nekem nem volt szimpatikus, de a szerepre végül is eltalálták. A magyar hangok is különösen jók, mondhatni jobban mint az eredetik és ami még nagyon tetszett, hogy az eredeti szöveghez hűen fordították. Szóval amikor azt mondták, hogy: "Wassup nigga?" akkor nem úgy fordították le, hogy: "mi van haver?", hanem tényleg úgy, hogy: "nah mi van nigger?", ahogy tényleg beszélgetnek az "afro amerikaiak".
Amúgy az alap ötlet tényleg jó volt, sőt a főhős is küzködik a "2 part között". Amit az elején említettem, hogy látni ki a gyilkos, azt én nem fedtem volna fel. A betétdalokat is jól eltalálták, a bajom velük csak az, hogy egyiket meg akarom találni, de az istenért se lelem. A végét végül is lezárták, bár kicsit "zárjuk le már valamivel a filmet" szaga van, szerintem dolgozhattak volna még rajta. 10 pontból 8-at adnék neki, aki szereti a gettós, lövöldözős filmeket, annak ajánlom.

- Penge filmek
Nah ez megint egy olyasmi film, amiről ha leírom a véleményem sok olvasó haragját vívom ki, de ne feledjétek ez az én véleményem. Megnéztem mind a három filmet. Pengével nincs bajom, Wesley Snipes egész jól játsza. A bajom a vámpírokkal van, ugyanis nem érzem rajtuk, hogy tényleg vámpírok. Semmi extra képességeik nincsenek. Nem gyorsabbak, nem erősebbek, a 2-ik részben azok az új mutánsok tudnak falon mászni de kb ennyi. Ezek nélkül pedig fölösleges vámpíroknak nevezni őket, simán emberek is lehetnének. Véleményem szerint egy-két extra képesség csak jót tett volna a filmnek, látványossá téve annak verekedős jeleneteit. Más bajom csak olyasmikkel van, hogy amikor valakivel verekszik, az ellenfele puszta kézzel megy, akkor ő mért nem vesz elő valami fegyvert, ha gyorsan végezni akart velük :D, meg bármelyik vámpírt bármilyen helyzetben egy lövésből eltalálja, de amikor valaki fut, azt nem tudja eltalálni. Mindent összevetve a filmek nálam, az egyszer-kétszer megnézem kategória, 10-ből 6,5 pontot adnék neki.

- Mongol
Valamelyik metro állomáson láttam a palkáton, meg is fogott, alig akart elereszteni! Amint tudtam megnéztem a filmet. Tetszett, ám a sztorin szerintem lehetett volna még dolgozni. A film Genghis Khan előéletét dolgozza fel, mielőtt nagyúr lett volna. Kicsit unalmas, hogy folyton elrabolják, vagy őt vagy a szerelmét. Nem azt mondom, hogy ne rakjnak bele, meg elhsizem, hogy romantikus szál akart lenni, hogy mindig kitart a szerelme mellett, és egyszer még jó is lett volna, csak ők többször sütötték el ezt. A csata jelentek jók lettek, én egy kicsit többet is el tudtam volna képzelni benne. Ennek ellenére szívesen megnézném többször is, 10-ből 7 pontot érdemelt ki nálam.

- Green Street Hooligans - Holigánok
Nem nagyon keltette fel a figyelmem a film, Elijah Wood-ot is fentartásokkal fogadtam, hogy ő a főszereplő, de most, hogy láttam, bevallom nem bántam meg. Sőt, nagyon tetszett. Elijah nagyon jól játszott, sőt mindegyik színész annak ellenére, hogy nem hallotam még róluk, kitűnöen játszottak. A film nagyon jól mutatja be az angol football holigánok életét, és mondhatni hobbiját. A verekedős jelenetek is jóra sikerültek, egyszer kétszer még meg is kérdeztem magamtól: Ezek tényleg nem igaziból verekednek? Kivetni valót nem is nagyon tudnék említeni, a végét nyitva hagyták, de mint láttam biztos azért, mert van 2. és 3. rész is, amint megnéztem azokat is, írok róluk. Ami mégjobban tetszett, hogy nem volt benne fölösleges szerelmi szál. Nem mondom, a végét lehetett volna úgy alakítani, hogy legyen benne szerelmi fonál, de nem hiányzott belőle.
Kiknek ajánlanám a filmet? Hát nem egy családi film az tuti, inkább egy olyan haverokkal összeülünk, chips-popcorn-italok, aztán mehet a film. 10 pontból nálam 9-at ért el, szivesen megnézném többször is, és kíváncsi vagyok a többi részre. 
 
/Kidolgoztam egy új értékelési pontrendszert a filmekre, a max elérhető pont 15/

-Halottasház
Szeretem a horror filmeket, és mindig is keresem annak a képviselőit. Nemrég erre akadtam rá, és volt szerencsém megnézni. Hát mit is mondhatnék róla? A szereplőkkel nem volt semmi gond, egy-két szereplő nem tetszett. A zenét is eltalálták egykét helyen igaz, amit én láttam, abban néhol a zene hangosabb volt mint a beszéd, ez zavart. A történetet nem írom le, kivéve ha nem jelzitek, hogy írjak ezentúl azt is, de átlagos történet volt, zombikkal és némi rejtéllyel. A zombikat én speciel már unom. Nem azt mondom, hogy teljesen felejtsük el őket, de sok horror film van, ami zombikra épül, holott vannak más ijesztő jelenségek is. A vége zavaros volt, folytatásos hanglatra csinálták meg, de ahogy tudom ebből nincs 2. rész, azonkívül szerintem értelme sem lenne, de ezt nem rónám fel a hibájának, egy horror filmnél nem gond, hogy ha kicsit rejtélyes a vége.
Ahhoz képest, hogy 2005-ös film voltak benne olyan megvalósítások, amiket látni, hogy mű, bizonyára ez annak köszönhető, hogy kis költségvetésű filmről van szó, mint a horror filmek többsége. A film hangulata a vége felé kezdett beindulni, az első egy órába nagyon akadozott.
Végezetül kiknek ajánlanám: hát olyanoknak nem akik horror filmeken edzettek, és mondjuk a fürész filmekre szoktak vacsorázni, mert azok tuti kikapcsolják egy fél óra után. De akik nem nagyon szoktak horrort nézni, és nem akarják összecsinálni magukat a félelemtől azok nézzék meg. 15 pontból 9-et ért el, szerintem jobbra sikerült volna, ha megrágják még egy kicsit a filmet. Inkább megnézném, mint egy sablon akció filmet, de ha lehet inkább ne.

- Hős
Egy kínai filmről van szó, 2002-ben jött ki. Látványos harcokkal van tele, amiken ugyan látszik, hogy sok effekt van benne, de szerintem ezzel nem volt gond. A zenét jól eltalálták, és a hangulat is kifejezetten jó volt. A történet pedig kifejezetten ötletes, elgondolkodtató. Nem láttam sok kínai filmet, de ez nagyon tetszik. Nem tudok róla, hogy nagy beharangozása lett volna a filmnek, de az tuti, hogy nem lehetett kis költségvetésű, ámbár lehet, hogy kínai barátaink ki tudták hozni kevesebb pénzből ezt nem tudom. Nem tudom az ázsiai emberek hogyan nézik ezt a filmet, de egy európai ember számára lenyűgöző lehet az elé táruló kínai világ. Plusz, a filmnek hála a kínai történelemből is tanulhatunk valamit. A színészekről nem is hallottam még, de az alakításaikkal nem volt gond, jól játszottak.
Összességégben tetszett, megtekintését nem korlátoznám le, vért szinte nem is látni benne, elgondolkodtató, ugyan akkor látványos harcokkal teli kínai mondhatni akció film. Nálam 15 pontból 13-at kapott.

- Az utolsó léghajlító (Első Könyv: A víz)
A rajzfilm sorozatot végignéztem, és nagyon tetszett. Igaz a tűz népének vezére közel sem olyan kemény mint én, de az lényegtelen. Szóval, megtudtam kész a film. Andy is látta a rajzfilmeket, neki is nagyon tetszettek, igaz a csatarészekről órás előadásokat tartott, hogy ő hogy csinálta volna... soha nem unatkoztam még olyan sokat... Szóval ő elment moziba a gyerekekkel, és megnézte. Kérdeztem is, hogy milyen lett? Az ő szavaival élve: pocsék (konkrétan nem ezt a szót használta). El is mondta mért nem lett jó. Sok izgalom után megtudtam nézni a filmet és hát vegyesek a gondolataim. Két féle képpen próbálom majd értékelni, egy olyan szemmel, mint aki látta a rajzfilm sorozatot, és egy olyan szemmel is megpróbálom, hogy aki nem látta a sorozatot.
Aki látta a sorozatot: A szereplők nagyon nem tetszettek. Ha jelmez nélkül fölállították volna őket meg nem mondtam volna, hogy ki kicsoda. Egyáltalán nem hasonlítottak a rajzfilmbeli karakterekhez (Ang-ot leszámítva). A zene jó lett, nem emlékszem, hogy a sorozatban mik voltak, de itt szerintem jól el lettek találva. Amin elámultam az a megvalósítás. 5*-os minőség, egyáltalán nem látszik, hogy géppel csinálták, de komolyan. Mintha csak én csináltam volna! És hát a történet... Elismerem nem lehet az egész első évadot megfilmesíteni, de sok részt kihagytak. Ez még nem is lett volna hiba, de a végét, nagyon elszúrták... A sorozatban a kedvenc csatám volt a vég csata, és a filmből a legepikusabb részt kihagyták, vagyis átírták. És ami itt is a halálom volt: A magyar hangok. A sorozatban mindenkinek megvolt a hangja, ide mért nem tudták azokat berakni? Sokkal jobb lett volna. Ezzel a szemmel 10 pontot adok neki a 15-ből.
Aki nem látta a sorozatot: A színészek közül senkit nem ismertem fel, ami sokszor nem is baj, mert pl egy Bred Pittbull nem illett volna a filmben. A tűz népét arabosabb törzsnek állították be ami ötletes, viszont a víz népét én északiabb népeknek képzelném el, vagyis szőke hajúaknak. A történet is nagyon jó, ötletes (hangsúlyozom, annak aki nem látta a filmet).
Próbáltam úgy nézni a filmet, mint aki nem látta a sorozatot, de sok szempontot nem tudnék hitelesen pontozni, így inkább a második opciót nem pontoznám ha nem haragudtok.
Végül kiknek ajánlom: Habár nem családi film, megtekintésében nem szabnék korhatárt. Aki nem látta a sorozatot annak jobban ajánlom, mert úgy élvezhetőbb. Aki látta a rajzfilmet és az tetszett neki, az ne várjon sokat, legalább nem fog csalódni.

- A szív bajnokai.
A névvel ellentétben nem romantikus, hanem amerikai focis filmről van szó, ám nem szükséges ismerni a sportágat hozzá (bár tény, úgy élvezhetőbb), a lényeget elmondják az elején. A történet is nagyon jó, ez eleje kicsit zavaros volt és picit kiforratlannak tűnt nekem, de végül tisztázódott. A színészek első osztályúak. Hitelesek, és mindegyiket eltalálták a szerepre. Sandra Bullock-ot ismertem föl benne mint híres színésznőt, de nagyon jól játszotta a szerepét. Negatívként annyit tudnék mondani, amit a történetnél felhoztam, de végig gondolva nem változtatnék rajta. Kicsit visszagondolva a történetre: az ember sablonosnak gondolná, "a szegény néger fiú mély szegénységben nő fel, aztán szorgalom és kemény tanulás árán bejut a profi amerikai focisok közé" sztorit, de véleményem szerint nagyon jól ki lett dolgozva, én el tudnám képzelni, hogy ez tényleg igaz történet. 15 pontból 15-öt adnék neki, bármikor megnézném még egyszer.
Kiknek ajánlom: Mondhatnám, hogy bárkinek, mert nem is csöpögős-romantikus, nem is a monoton akció, sőt még csak nem is 141 gallon vérrel teli thriller. Ám én inkább azoknak ajánlanám akik valamennyire ismerik, illetve kedvelik az amerikai focit.

- Hibrid
Régóta kíváncsi voltam a filmre, amint elolvastam a történetét azonnal felkeltette a figyelmem, ezért álmos is voltam (szóvicc). Tudósok egy kis csoportja mindenféle géneket kever össze, és így hoznak létre élőlényeket, ám egyikük kitalálja, hogy emberi gént is kever ezek közé. A kísérlet sikerül is, megszületik egy emberi-állati (elvileg)- növényi lény. Eleinte meg nem mondanánk mi az, ám később ahogy fejlődik úgy válik egyre emberibbé. A történetet tovább csavarja az az alap dolog, hogy a kutató intézet atyja nem adott engedélyt a kísérletre, így a megszületett lényt rejtegetni kell, és ebből származik mindenféle bonyodalom. Az első dolog amit hiányolok az az, hogy a készítők jobban kidolgozhatták volna a lényt, úgy értem több tulajdonságot adhattak volna neki, a nem emberi dnsekből. Pl a növényi dns-ekből (elvileg az is volt benne) nem is venni észre semmilyen tulajdonságot. Ami szintén piszkált, hogy a filmnek konkrétan nincs stílusa, az elején dráma-kis akció, a végén horror és egy kis öldöklés. Nekem jobban tetszett volna, ha a lény fejlődését nem kísérik annyira részletesen végig, és kicsit több horrort/öldöklést tesznek bele, vagy tovább viszik a drámás vonalat és nem kevernek bele horrort a végébe. Az első variációt elősegítette volna, ha adnak még egy pár extra tulajdonságot a lénynek. A végének elégé folytatásos "szaga" van, ha csinálnak is 2.részt, kíváncsi vagyok milyen lesz. Véleményem szerint, hacsak nincs valami extra jó ötletük, akkor nem kéne második rész, mert egy első részről lemásolt második rész fölösleges.
Végezetül 15 pontból 11-et ért el nálam a film, megnézném még egyszer, de ha lehet inkább mást.
Kiknek ajánlom: Horror kedvelők kellemes kikapcsolódásnak fogják tartani, valamint akik szeretik a kicsit ilyen scifi-s dolgokat, habár itt ugye nem szuper technikáról van szó.

- Csontdaráló.
A név ismét megtévesztő lehet, az ember egy Fűrész szerű thrillerre gondolna, vagy egy akciófilmre. De nem az, ismét csak egy amerikai focis filmről van szó, amiben több neves színész is szerepel, csak hogy párat említsek:Courtney Cox, Adam Sandler, Burt Reynolds, Chris Rock, Nelly a híres rapper és a végén Rob Schneider is feltűnik. Ám a történet most korántsem az, hogy egy profi csapatnak van valami gondja, hanem egészen más, nagyon jól kitalált történet. A szereplők tökéletesek voltak, mindenkit nagyon eltaláltak a szerepére. Kicsit furcsálltam, hogy Adam Sandler a főszereplő, őt más fajta filmekben láttam, de nem bántam meg, szerintem jól alakított. A zenéket is nagyon jól eltalálták, ami talán kicsit valótlan, az a börtön környezet, de ez egy film szóval ez nem hiba, mert ötletesen van kitalálva. A karaktereket is nagyon jól találták ki, mindegyik nagyon tetszik, és a történetbe is bele építették a múlt kísér effektet. Amúgy lehet kicsit izgulni (aki akar, nekem nem szabad, mert rendetlenkedik a szívmotor), lehet sokat nevetni, és még egy kis tanulságot is tartalmaz (többet mint egy sablon akciófilm).
15 pontból 15-t ért el, bármikor szívesen megnézném.
Kiknek ajánlom: Bárkinek, aki kicsit is szereti a sportágat, szeret kicsit izgulni és nevetni. Szintén baráti társaságos filmnek mondanám.

- Transformers
4 évvel a megjelenése után meg is néztem, és most már értem, hogy miért hallottam kétféle véleményt róla, ugyanis a megkérdezettek felének tetszett, a másiknak pedig nem. Ezek az óriás robotok (kéne egy pár nekem is!) ugye normál járművekből alakulnak át, és aki követni akarná az átalakulást nem nagyon fog menni (tapasztalatból mondom, 4 órán át próbáltam megfigyelni, hogy melyik alkatrész hova kerül, ám köszönhetően a csekély fizikai és mechanikai tudásomnak, valamint annak, hogy hosszú távon nem nagyon tudok egy dologra figyelni, ez nem sikerült). Szóval, a lényeg, hogy ezek a robotok, úgymond folyton alakulnak, és, véleményem szerint, ez a film erőssége és gyengesége. Tény, hogy nagyon látványos, ahogy folyton változtatnak magukon, és a harc is látványos így, ám ami a gyenge pontja a filmnek, hogy így elég követhetetlen. Míg egy verekedős filmben, tudod követni, hogy ki-hova üt. Mondjuk ez köszönhető a kamera állásoknak is, de ez végül is elhanyagolható lenne, hisz nem az a lényeg, hogy a robotok verekedését tanulmányozzuk. A film 2 órás, és ami szintén a hibája a filmnek, hogy az első órában szinte nem is történik semmi,  a második órában meg az ember kapkodja a fejét. Kicsit jobban eloszthatták volna a dolgokat. A szereplőkkel nem volt bajom, a robotokat pedig nagyon jól kitalálták, a személyiségük is ötletes lett, ám Optimus magyar hangja nem tetszett.  De a sztori viszonlag ötletes, nem annyira kiszámítható, kíváncsi vagyok a második részre, hisz a végének, nincs folytatás érzése.
15 pontból 13-at ért el nálam, a főszereplő fiú nem nyűgözött annyira le. A történeten picit dolgoztam volna még, de amúgy nincs vele bajom, bármikor szívesen megnézném.
Kiknek ajánlom: Szinte bárkinek. Nem követtem nagyon a transformerst, se a rajzfilmet (ha jól tudom volt az is) se a képregényt, de ez nem hátrány a film nézése közben.
 

- A halál alagútja
Sok teendő között szakítottam időt erre a filmre. Hát vegyesek a gondolataim. A történet első osztályú, de a megvalósítás... A vágásnak köszönhetően az ember egy ideig nem tudja követni, de a film harmadánál már kitisztulnak a dolgok. Az másik kérdés, hogy az egész rendezéssel nem vagyok kibékülve, én abszolút nem így csináltam volna meg. A sztori egy szanatóriumról szól, ahol fehér pestises embereket kezeltek, de nagyon sokan meghaltak ott, és évtizedekkel később 5 fiatal főiskolás lány megy oda bátorságpróbára, amit pár srác rendezett meg, és ők akarják a frászt hozni a lányokra. Én viszont úgy csináltam volna meg, hogy akkor 5en együtt elmennek bátorságpróbára ebbe az intézménybe, és az este folyamán előjönnek a különféle borzalmak, és próbálnak menekülni, de csak az egyetlen módon lehet, mégpedig azon keresztül ami a film címe. Zombit nem vettem észre benne, szerintem nem is hiányzott. Szellemet, meg rejtélyes jelenséget viszont többet raktam volna bele. Ehelyett az 5 lány 4 külön emeletre kerül, (az egész házban nincs sok szellem) és rejtélyesen meghalnak, egy éli túl csak. Ráadásul a lányok nem lehetnek profi színészek, ha még halottat játszani sem tudnak. Komolyan, 2 lánynál is láttam, hogy fekszik, és mozog a mellkasa, amikor halottnak kéne lennie. És az alagút is, ami szerintem az egész film lényege szerintem, csak végén van benne, egy 2 percre. Arra számítottam, hogy az alagút lesz a film legfélelmetesebb része, ehelyett nem sok félelmetes van benne.
A helyszín jó lett volna, a történet is király volt, de a rendezés... Nagyon nem tetszett.
A film 10 pontot ért el a 15-ből, és ha lehet inkább nem nézném meg újra, mert csak bosszantana, hogy sokkal jobbra is meg lehetett volna csinálni. Amúgy megnézhető film, esős vasárnapokra ideális film. Vannak részek ahol meg lehet ijedni, de nem csinálja magát össze az ember.

- Negyedik típusú találkozások
Ez a film is horror film, ám bele van keverve egy kis ufo jelenség is. Egy Kanada-i kisvárosban nagyon sok az ufo jelenség, és egy pszichológus nő is sok olyan pácienst kezel, akinek mind ugyan az a tünete van. Akárhogy kutat nem tudja kideríteni mi az, míg végül vele történik valami furcsa. Saját magát is próbálja kezeltetni, de egyre több, furcsa jelenség történik, míg végül a pszichológus nőnek elrabolják az ufók a kislányát.
A film elején, a főhős pszichológus nőt alakító Milla Jovovich elmondja, hogy a történet megtörtént esemény, de a néző azt gondol amit akar (naná, majd egy uralkodónak akarja megmondani mit gondoljon!). Az én gondolataim is vegyesek. Úgy vélem lehet igaz is, de ugyan az a véleményem mint a Zodiákus filmmel. Jobb film lehetett volna, ha kicsit kilökik a filmet az igazság vonalából. A színészekkel nincs bajom, a megvalósítás nagyon jó. Nekem csupán a történet miatt nem tetszett.
15 pontból 11-et ért el, megtekintését, a fiatal korúaktól ajánlanám. Persze nem árt, ha az ember nem ijedős, de nem vészes

- Death Note - A halálista
Habár az anime-t nem láttam a filmre kíváncsi voltam, és nem okozott csalódást, nekem nagyon tetszett. Nem tudom ugyan ez lenne-e a véleményem, ha láttam volna az anime-t vagy olvastam volna a mangát (Aki nem tudná a különbséget, az anime az az animációs rajzfilm, a manga pedig a képregény). A történet ugyan az, Ryuk halál isten ledobja a listáját a földre, és a főhős fiú találja meg, később Ryuk is megjelenik neki, és kíséri mindenhova, persze őt csak a halál lista tulajdonosa látja. Főhősünk eleinte csak bűnözőket öl meg a lista segítségével, ám a rendőrség keresni kezdi, és így előbb-utóbb kénytelen nem bűnözőket is ölni. A film közepe felé úgy gondolnánk, hogy a fiú saját maga alatt vágta a fát (Lurtz kipróbálta, nem kellemes dolog) és elkapják, de a főhős is fejlődik és igen kemény küzdelem kezdődik a rendőrök és közte.
A film jó kis krimi, és a sokszor felbukkanó Ryuk poénjai sem rontják el, sőt jót tesznek a filmnek. A karakterek nagyon jól ki vannak dolgozva, különös képpen a nyomozást vezető srác és Ryuk személyisége tetszik nagyon. Az egyedüli amire nem adtam maximum pontszámot az a zene, ugyanis ha van is benne zene, nem kiemelkedő. De egyébként nincs bajom vele, bárkinek ajánlom, aki szereti a földtől elrugaszkodott krimiket, anime rajongóknak meg szerinte kihagyhatatlan. 15-ből 14 pontot ért el, bármikor szívesen megnézném

- Rettenthetetlen!
Még régebben néztem meg, gondoltam írok róla kritikát, ne aggódjatok, gondolva a rossz memóriámra felírtam a gondolataimat.
Mivel nem skóciailógiai vagy hogy hívják... Szóval nem a skót történelemmel kapcsolatosan tanulok, nem tudom igaz-e, de elvileg történelmi film, arról, hogy a skótok föl akarnak szabadulni az angolok uralma alól, és ha igaz a történet, akkor már értem, hogy miért nem szereti egymást a két nép, mondjuk mind két félnek szerencséje, hogy nem voltam ott, mert mindkét felet az uralmam alá hajtottam volna őket. De nem térek el a tárgytól. A színészeket jól eltalálták a szerepekre, Mel Gibsont is. A történettel nem volt bajom, igaz, hogy a film nem másfél óra, de nem vennék el belőle semmit. A végén nem erre számítottam, de szerintem jó is így. A megvalósításba a tömeg tetszett! Ha számítógéppel csináltak oda annyi embert akkor elismerésem, ha viszont tényleg összeszedtek annyi embert, akkor külön gratulációm. Nem lehetett egyszerű annyi embert összekapni ekkora jelenetekhez. Nincs kivetni valóm a filmmel kapcsolatban, 15 pontot ért el a 15ből. 
Kinek ajánlom: Nos, én azt mondanám mindenkinek. Szerintem egy vasárnap délutáni filmnek is elmegy, ha kint esik az eső, a család nyugodtan megnézheti, és én is bármikor megnézném.

A bejegyzés trackback címe:

https://sauron.blog.hu/api/trackback/id/tr672098609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: film film kritika
süti beállítások módosítása